Kluczowym cele wdrożenie modułu do zarządzania częściami zamiennymi jest:
- Automatyzacja procesu zarządzania częściach zamiennych wykorzystywanymi przez Służby Utrzymania Ruchu,
- Zastąpienie formularza papierowego lub arkusza Excela których stosowanie jest nieefektywne,
- Obsługa procesu znakowania części podczas procesu porządkowania i układania części na półkach lub podczas przyjęcia.
- Stworzenie kompletnej bazy części zamiennych zawierającej informację o: stanach minimalnych, historii zużycia jak również dokumentację typu zdjęcia czy rysunki.
Podstawowymi elementami modułu są następujące elementy:
- Urządzenie mobilne za pomocą którego bezpośrednio przy półce są rejestrowane wymagane informacje na temat poszczególnych części zamiennych,
- Aplikacja mobile gwarantująca sprawną rejestrację wymaganych danych poprzez zastosowanie prostych w obsłudze formularzy do uzupełniania danych,
- Przenośna drukarka zintegrowana z mobilną aplikacją co pozwala na szybki wydruk etykiety dla części zamiennej która została zinwentaryzowana,
- Mechanizm wykonywania zdjęcia i załączania dokumentacji do centralnej bazy z częściami zamiennymi,
- Terminal z ekranem dotykowym i czytnikiem kodów do obsługi procesu przyjmowanie i wydawanie części zamiennych.